24.05.2010

Jitterbug-Tuch in der Sonne stricken


Ach, wie schön ist es, wenn die Sonne den ganzen Tag scheint! Ich habe es mir auf dem Balkon gemütlich gemacht und aus den vielen kleinen Jitterbug-Strängen ein Tuch angefangen. Ganz schön schnell bin ich vorangekommen und bin jetzt schon am Rand des Tuchs.
How wonderful is life when the sun is shining all day long! I was sitting on the balcony and startet knitting a shawl with many little jitterbug skeins. The shawl is almost finished, I have started the edging.


Und hier mein erster Testbericht zu Jitterbug: Die Wolle ist herrlich weich und es macht süchtig, damit zu stricken. Die Farben könnte ich mir den ganzen Tag angucken, sie strahlen sehr schön.
And here is my first test report about jitterbug: The yarn is lovely soft and is addictive to knit. I could stare at the colors all day long, they beam.

Aber - und es ist ein sehr großes aber - die Wolle verliert viel Farbe beim Waschen (besonders die Stränge mit pink, blau und schwarz). Da ich so viele Farben zusammen verstricke, ist das mit dem Abfärben ein Problem und ich habe alle Stränge zwei mal waschen müssen, damit sie nicht mehr ausbluten. Nach dem Waschen (mit Essig) haben die Farben noch schöner und klarer geleuchtet.
But - and this is a very big but - the yarn does bleed a lot (especialy all skeins in pink, blue and black). As I am knitting with many different colors the bleeding is a problem and I had to wash all skeins twice before I could start knitting. After washing (with vinegar) the yarn looked even more bright and beautiful.

Fazit: Jitterbug Wolle zu stricken, macht sehr viel Spaß und die Wolle fühlt sich super an. Allerdings sollte man besser nur eine Farbe Jitterbug verwenden, sonst könnte sie beim Waschen später auf andere Wolle abfärben.
Result: Knitting with Jitterbug is a lot of fun and the yarn feels excellent. But I would recommend to knit with one color of jitterbug so there will be no stain on other colors.

Außerdem wollte ich euch noch meine Orchidee vorstellen, blüht sie nicht wunderschön? Sie ist mindestens 6 Jahre alt, aber blüht immer prachtvoll.
Besides I wanted to introduce you to my orchid, isn't it wonderful? It is at least six years old, but does always flourish gorgeous.


Kommentare:

  1. Thank you for the warning about Jitterbug bleeding! I have a pair of socks (that are half done) and I will be careful to wash them separately at first.
    Also, that is a beautiful orchid. I tried to grow an orchid, and even though it was the "easiest" kind I still killed it. Sigh. Poor flowers don't stand a chance with me!

    AntwortenLöschen
  2. I hadn't thought of the Jitterbug bleeding - I'm using it in mitred squares on my sock yarn blankie. Thanks for the warning. I'll have to be careful. I think you must have motorised knitting needles, you knit so fast!

    AntwortenLöschen
  3. Hey,
    tolle Farben ;) Und die die Orchidee ist echt grandios und blüht toll!

    LG Caro

    AntwortenLöschen
  4. Hello there! What pretty things you make. I love Jitterbug too. It's great for knitting socks. There are so many beautiful colours to choose from too. Ros

    AntwortenLöschen
  5. Die Farbenpracht ist wirklich überwältigend. Schade, dass sie so abfärbt.
    Lieben Gruß an dich von Petra

    AntwortenLöschen