08.01.2012

Warme Füße / Warm feet

Nach langer Zeit habe ich wieder Spaß am Socken stricken. Das liegt an diesen hübschen Socken bzw. an der hübschen Wolle.
After a long time I finally like to knit socks again. This is because of these pretty socks (or this pretty yarn).


Anleitung/pattern: simple socks
Designer: ich/myself
Wolle/yarn: Zauberwiese Flackerstrang "Sehnsuchtsflackern"

Ich habe noch nie Socken gestrickt, die wildern und obwohl wildernde Socken nicht mein Favorit waren, macht es sehr viel Spaß, sie zu stricken und sie gefallen mir sehr gut.
I have never before knited socks that have a rampant color pattern and such socks were never my favorites. But knitting these socks was so much fun and I like them so much.

Dieser Schlauchschal ist auch noch fertig geworden. Gestrickt mit Wolle aus dem Zauberwiesen-Abo.
I finished this cowl. Knitted with yarn from the Zauberwiese-sub.


Anleitung/pattern: purl 5 rounds, knit 5 rounds (repeat)
Designer: ich/myself
Wolle/yarn: Zauberwiese Peruanische Merinowolle (Abo Dezember 2011) "Himmlische Gefährten"


Ich wünsche euch allen einen schönen Sonntag!
Have a nice Sunday!
Link

Kommentare:

  1. Schön geworden, sowohl Socken, als auch der Cowl.
    Ich wünsche dir auch einen schönen Sonntag.
    LG
    Anja

    AntwortenLöschen
  2. Your feet will be very warm in those socks Julia! I wonder what pair you will knit next? I like the cowl you have knit very much! Have a good week!

    AntwortenLöschen
  3. schön der Cowl, hab jetzt deinen Blog mal verlinkt bei mir im "Strick-Blog"

    mandy

    AntwortenLöschen
  4. Der ist total schön - wieviel Maschen hast Du angeschlagen?

    LG Barbara

    AntwortenLöschen
  5. Nice socks! I love those long cowls/scarf thingies! I'm working on one right now myself. I made one before, and it was a great hit with my daughter. She barely took it off. :o) I see more in the future. :o) Have a wonderful Sunday!

    AntwortenLöschen
  6. Gorgeous socks!!! I haven't made any for aboout three months and am now feeling the need to cast on.... SOCKS! Love the pretty cowl too. Have a good week. Ros

    AntwortenLöschen